Pokaż menu

Jak Polacy szukają i wybierają lekarza? Infografika

Mature female doctor talking with her young female patient.

ZnanyLekarz.pl podsumowuje 2015 rok, który mija pod hasłem „medycyny online i mobile”. Jak wynika z badania serwisu ZnanyLekarz.pl coraz więcej pacjentów szuka informacji o zdrowiu i lekarzach w sieci. Głównie są to ludzie młodzi, którzy wybierając lekarza, kierują się przede wszystkim rekomendacjami i opiniami innych i dla których cena nie jest aż tak istotna.

Polski pacjent szuka lekarza w sieci

Jak wynika z sondażu przeprowadzonego przez IBRiS dla Fundacji Orange, co piąty Polak nie wyobraża sobie życia bez Internetu i wykorzystuje go głównie do zdobywania informacji. Z danych portalu ZnanyLekarz.pl wynika, że ponad 20 mln Polaków co najmniej raz szukało lekarza online, a do śledzenia informacji o zdrowiu i lekarzach przyznaje się połowa naszego społeczeństwa. Znalezienie informacji na temat choroby, objawów czy nawet leczenia wydaje się proste, ale już znalezienie dobrego specjalisty to spore wyzwanie. Zwłaszcza w sytuacji, kiedy pilnie potrzebujemy profesjonalnej pomocy, dobrze jest wiedzieć, gdzie i jak go znaleźć. I choć pierwszym wyborem jest wyszukiwarka Google, to coraz częściej sięgamy także po takie serwisy jak ZnanyLekarz.pl czy strony placówek medycznych.

W sieci dominuje młode pokolenie, ale…

Z wielu badań wynika, że Internauta to osoba młoda. Najliczniejsza grupa użytkowników online mieści się w przedziale 30-34 lata, ale jak wynika z ankiety portalu ZnanyLekarz.pl, przeprowadzonej na reprezentatywnej grupie 1120 pacjentów, rośnie zainteresowanie informacjami o usługach medycznych i lekarzach w Internecie również w grupie 45+. To dowód, że społeczeństwo otwiera się na Internet i rośnie świadomość nowoczesnych technologii, także w coraz starszych grupach wiekowych. To zasługa edukacji społeczeństwa, cyfryzacji, która towarzyszy nam właściwie w większości sfer życia, oraz wymóg czasów, w których żyjemy – wszystko robimy szybciej, większość spraw załatwiamy przez internet lub telefon.

Jak wybieramy lekarza lub placówkę?

Ponad 80% ankietowanych odpowiedziało, że wybierając konkretnego lekarza lub placówkę medyczną, kierują się rekomendacjami innych osób. Prawie połowa decyduje się na takiego specjalistę, który udostępnia na stronie terminy swoich wizyt. Im więcej wiemy o lekarzu, tym łatwiej podjąć decyzję o umówieniu wizyty. Chcemy znać opinie innych pacjentów, doświadczenie zawodowe, zakres świadczonych usług, lokalizację gabinetu”. W 2015 roku pacjenci wybierali lekarza właśnie na podstawie trzech czynników: opinii, ceny oraz dostępności.

– Polscy pacjenci śmiało wkroczyli w świat cyfrowy, głównie za sprawą narzędzi dostępnych na rynku, które pozwalają szybko znaleźć specjalistę w danej dziedzinie, umówić się do niego na wizytę, sprawdzić, co piszą i mówią o nim inni. Nikogo zatem nie dziwi, że zamiast stać w kolejkach, wybieramy Internet jako miejsce podejmowania decyzji i z pewnością przyszły rok będzie kontynuacją tego trendu zmierzając w kierunku usług 3.0 – mówi Martyna Bala – Chrupek, Marketing Specialist w ZnanyLekarz.pl.

Mijający rok dał solidne podstawy do budowania nowoczesnego systemu medycznego w Polsce. Dziś pacjenci szukają lekarza przez Internet, czego dowodem są dane serwisu ZnanyLekarz.pl, który odwiedza miesięcznie ponad 3 mln potencjalnych pacjentów, ponad 100 000 z nich umawia wizyty online. E-recepty, e-zwolnienia i telemedycyna to nie odległa przyszłość, ale perspektywa przyszłego roku. Wiele kwestii wymaga zmian systemowych i umocowań prawnych, ale z pewnością jesteśmy na dobrej drodze.

Infografika – „Jak Polacy szukają i wybierają lekarza?

https://www.znanylekarz.pl/2015-jak-pacjenci-szukaja-lekarza.png
https://www.znanylekarz.pl/2015-jak-pacjenci-szukaja-lekarza.pdf


Do pobrania

Pobierz - Informacja prasowa_Jak Polacy szukają i wybierają lekarza.Infografika_21.12.2015

Kontakt dla mediów

Iwona Dziedzic-Gawryś

PR Manager
e-mail: iwona.dziedzic-gawrys@docplanner.com
tel. +48 606 962 293

ZnanyLekarz.pl Sp. z o.o.
ul. Kolejowa 5/7
01-217 Warszawa

Media o nas