Pokaż menu

ZnanyLekarz.pl otrzymuje 20 milionów dolarów finansowania i łączy się z portalem Doctoralia.com – liderem na rynku usług medycznych online w Hiszpanii i Ameryce Łacińskiej.

docplanner-com-jpg

Wiodący polski serwis do umawiania wizyt lekarskich online i wymiany opinii o lekarzach właśnie ogłosił nową rundę finansowania, otrzymując 20 milionów dolarów od funduszu Target Global. Pozostali inwestorzy to: ENERN Investments i EBOR. Jednocześnie firma umacnia pozycję lidera w skali światowej w zakresie usług medycznych, łącząc się z ogólnoświatowym konkurentem – Doctoralia.com. Pozyskane środki zostaną przeznaczone na dalszą ekspansję firmy i rozwój na innych rynkach.

20 milionów dolarów dla DocPlanner.com na ekspansję

Szybki rozwój, umocnienie pozycji lidera w Europie i plany dotyczące ekspansji na nowe rynki, przekonały inwestorów do kolejnego finansowania DocPlanner’a. W obecnej rundzie (seria C) spółka pozyskała 20 milionów dolarów od Target Global. W rundzie uczestniczyły również ENERN Investments i EBOR (poprzez Program Inwestycyjny Venture Capital).

Łączna kwota inwestycji w DocPlanner do tej pory, uwzględniając obecną rundę, wynosi 34 miliony dolarów. W gronie dotychczasowych inwestorów znajdują się, m.in. EBRD, Point Nine Capital, Piton Capital, RTAventures, Lukasz Gadowski (Delivery Hero) i Fabrice Grinda (Airbnb, Uber).

-Mamy ambicję stać się największą platformą usług medycznych na świecie. Obecnie kładziemy największy nacisk na budowanie silnej globalnej obecności – wzmocnienie pozycji na kluczowych rynkach (Polska, Turcja i Włochy) i dodanie 4-5 kolejnych, silnie rozwijających się rynków, budując biznes od początku bądź poprzez przejęcia lokalnych graczy. Obecność i użyteczność platform usług medycznych jest coraz częściej dostrzegana przez lekarzy i pacjentów w coraz większej liczbie krajów – mówi Mariusz Gralewski, założyciel i prezes DocPlanner. – Na naszych kluczowych rynkach obserwujemy dynamiczny wzrost zapotrzebowania ze strony pacjentów na dostępność kalendarzy lekarzy online, dlatego skupiamy się na dostarczaniu najwyższej jakości pozytywnych doświadczeń dla obu tych grup – dodaje Gralewski.

-Jesteśmy dumni, stając się inwestorem firmy DocPlanner. Nasz zespół został pozytywnie zaskoczony reakcją rynku na unikalny produkt, który zapewnia lepsze zarządzanie wizytami pacjentów, bardziej wyrafinowany marketing i narzędzie do pozyskiwania nowych pacjentów dla lekarzy i placówek. Wierzymy, że możliwości międzynarodowej ekspansji DocPlanner’a, poprzez integrację lokalnych usługodawców, doprowadzą firmę do pozycji dominującej na rynku – mówi Yaron Valler, Partner Zarządzający w Target Global.

DocPlanner łączy się z Doctoralią

W ciągu ostatnich kilku lat obydwie firmy zbudowały silne pozycje na swoich lokalnych rynkach. Grupa DocPlanner ma obecnie 8 milionów unikalnych użytkowników miesięcznie, z czego 90% pochodzi z Europy. Doctoralia, z ponad 9 milionami unikalnych użytkowników każdego miesiąca, jest wiodącym graczem w Hiszpanii i Ameryce Łacińskiej, w tym Brazylii i Meksyku. Połączone portale będą używane przez 17 milionów unikalnych użytkowników miesięcznie, udostępniając bazę 5 milionów lekarzy na całym świecie. Pięć milionów lekarzy z 20 krajów będzie mogło korzystać z płatnych pakietów, a baza zarejestrowanych użytkowników wyniesie 3 miliony.

-Firmy uzupełniają się pod względem geograficznym i każda posiada wspaniały zespół. Wspólnie możemy wykorzystać najlepsze praktyki i dostarczać jeszcze lepszy produkt i oprogramowanie zarówno dla lekarzy, jak i dla pacjentów w skali globalnej – komentuje Mariusz Gralewski.

Większościowe udziały w połączonej firmie będą nadal mieli dotychczasowi akcjonariusze grupy DocPlanner. Założyciele firmy Doctoralia staną się znaczącymi udziałowcami i dołączą do kadry zarządzającej. Zespół z Barcelony, będzie kontynuował umacnianie pozycji firmy w Hiszpanii i Ameryce Łacińskiej.

-Jesteśmy podekscytowani opcją budowania pozycji globalnego lidera usług medycznych razem z grupą DocPlanner, zwłaszcza że nasze zespoły mają podobny styl działania, a jednocześnie jest wiele obszarów, w których możemy się uczyć od siebie. Nie mogliśmy sobie wymarzyć lepszego partnera – mówi Albert Armengol, założyciel i prezes Doctoralia.com.

 

DocPlanner.com (ZnanyLekarz.pl)

DocPlanner jest jedną z największych na świecie platform usług medycznych, która w Polsce działa pod marką ZnanyLekarz.pl i rozwija podobne serwisy w 25 krajach na świecie, m.in. Turcja i Włochy. Obecnie zatrudnia w sumie ponad 200 osób. Co miesiąc ponad 8 milionów pacjentów odwiedza serwisy DocPlanner.com, korzystając z bazy ponad 1,5 mln lekarzy i specjalistów. ZnanyLekarz.pl to największy w Polsce serwis internetowy ułatwiający pacjentom wymianę opinii o lekarzach oraz umówienie się na wizytę przez Internet. W serwisie jest obecnie 140 tys. profili lekarzy, a miesięcznie serwis odwiedza ponad 3,5 mln pacjentów.

Doctoralia.com

Doctoralia jest jedną z wiodących na świecie platform łączących lekarzy i specjalistów z pacjentami, przetwarzając i poprawiając relacje między nimi. Doctoralia oferuje narzędzia, które pomagają pracownikom służby zdrowia zwiększyć obecność w Internecie, dotrzeć do nowych pacjentów i lepiej nimi zarządzać. Z kolei dla pacjentów to lepsza dostępność do usług medycznych, przestrzeń do komunikowania się, możliwość znalezienia najlepszego specjalisty. Portal Doctoralia ma 9 mln użytkowników miesięcznie i jest dostępny w 20 krajach, takich jak Hiszpania, Brazylia, Meksyk i Argentyna.

Target Global

Target Global to założony w 2012 roku międzynarodowy fundusz venture capital, zarządzający aktywami o wartości ponad 300 milionów dolarów. Fundusz ma swoje biura w Berlinie, Tel Awiwie, Moskwie oraz w San Francisco. Target Global skupia się przede wszystkim na szybko rozwijających się firmach związanych z technologiami cyfrowymi, jak e-usługi, fintech, podróże, SaaS i technologie mobilne. Fundusz inwestował w innowacyjne firmy w USA, Europie i Izraelu, wspierając je w rozwijaniu globalnej sieci kontaktów oraz umiejętności specjalistycznych, zwłaszcza w zakresie internacjonalizacji. Dzięki swojej globalnej platformie, w skład której wchodzą cztery lokalne zespoły, Target Global wypracowuje międzynarodowe strategie inwestycyjne, biorąc pod uwagę potrzeby i specyfikę rynku.

ENERN Investments

ENERN to grupa venture capital/private equity, zarządzająca kapitałem wynoszącym 100 milionów euro. ENERN inwestuje w rynki e-usług oraz firmy działające w obszarze fintech zarówno w początkowej, jak i zaawansowanej fazie rozwoju. Grupa ma biura w Pradze i Warszawie. Więcej informacji o grupie na stronie: http://www.enern.eu.

EBOR (Europejski Bank Odbudowy i Rozwoju)

Program Inwestycyjny Venture Capital EBOR’u dysponuje pulą 100 milionów euro, przeznaczoną na inwestycje w innowacyjne firmy z branży nowych technologii, rozwijające się w Europie i Azji Centralnej. W krajach, w których jest obecny, skupia się na wytyczaniu dróg rozwoju dla technologii i zakładaniu ekosystemów start-upowych. Więcej informacji o EBOR na stronie: http://ebrdvcip.com.


Kontakt dla mediów

Iwona Dziedzic-Gawryś

PR Manager
e-mail: iwona.dziedzic-gawrys@docplanner.com
tel. +48 606 962 293

ZnanyLekarz.pl Sp. z o.o.
ul. Kolejowa 5/7
01-217 Warszawa

Media o nas